Vi bryr oss om er!

På allmän begäran kommer här ett inlägg som innehåller en försvarlig mängd, bambatanter, sex, drugs & rock n' roll samt Erik. Inlägget är kanske hämtat ur verkliga livet, men antagligen inte! Vi skriver inlägget bara för att visa att vi bryr oss... och för att du är värdefull precis som du är!

Igår på Sticky Fingers - Göteborgs svar på Kristiania OCH red light district, praktiskt beläget nästan mitt i stan - föll det sig så olyckligt att Johnny Skinka, Rune Ragnar Rök, Göran med håret och Palle Kuling alla ville ligga med den yppiga Linda från Västerås som var på tillfälligt besök i den vackra staden Göteborg. Linda är förvisso själv bara 22 jordsnurr gammal, men hon är aldrig ute på lokal utan sin storasyster Maj-Doris som jobbar i en skolmatsal. Maj-Doris är runt 50 och ingen vet hur deras familjesituation uppkommit med 28 års intervall melan döttrarna. Maj-Doris är mycket beskyddande mot sin lillasyster och också lite avundsjuk för att Linda attraherar killar i större utsträckning än hon själv.

Eftersom Palle Kuling är en pelikan kan man tänka sig att han genast hamnar i underläge, men icke! Palle har gjort sig en förmögenhet på sitt lördagsgodis och annan merchandise, plus att han får in två kilo lössnus i den stora påsen under näbben och blir en outtröttlig partymaskin. The girls dig it!

För att få Maj-Doris att tappa sin navigeringsförmåga försöker Johnny Skinka smuggla ner Roppar i hennes öl. På grund av hennes stora kroppshydda krävs det tio stycken innan det börjar ge effekt - och det var hela Johnnys stash. Effekten av pillren verkar dessutom slå helt fel då Maj-Doris bara verkar bli lite pilsk av dem.

Eftersom den planen "backfired" drar herrarna lott om vem som måste ta med henne in på toaletten och... mysa! Göran med håret förlorar, något som visar sig vara förödande eftersom Maj-Doris, som varandes en bambatant, hatar hår i maten och som en hök slänger sig för att skydda den lilla koppen jordnötter hon har spanat in sen en tid tillbaka. Hon tar koppen och springer skrikande iväg nerför trappan mot första våningen. Mission accomplished även utan att Göran med håret behöver bjuda till... najs!

Mitt i all uppståndelse har Johhny Skinka börjat bjuda på sin berömda lufttorkade skinka i utbyte mot idolbilder på bland annat Erik. Detta händer medan Rune Ragnar Rök hittat en elbas som han försöker slå sönder mot en annan killes femte ryggkota.

Det blir ett jävla liv och snart kommer polisen för att plocka in de som inte kan uppföra sig. Hela Sticky töms på folk men festen fortsätter i polisens lokaler på Skånegatan. Linda gökar med vakthavande befäl och Palle kuling flyger, hög på nikotin, in i en fläkt så fjädrar sprutar åt alla håll (han överlevde, ingen fara på taket).

Slutet gott, allting gott!

En annan bra historia där en bambatant finns med i periferin är när jag, F, blott 8 år gammal står i kön till de stora matkärlen på min lilla landsortsskola och vänder mig om mot, vad jag trodde var, min bästa vän och sakligt framförde "man får inte ta för mycket mos, för det mättar så". Jag möts av en skräckfylld blick från en stackars förskrämd flicka som inte alls hade väntat sig att bli antastad av en lillgammal andraklassare som implicit anklagade henne för att planera annekterandet av ett veritabelt mosberg! Min bästa vän hade bytt kö och skrattade rått åt den lilla situationen som uppstod.

Den lilla tjejen blev senare kär i mig, antagligen tack vara mina kloka ord om mos som förmodligen besparade henne mycket lidande även senare i livet. Jag var inte lika kär dock, min tid gick mest åt till att sparka fotboll, leka i lera och att ljuga för min klass om triviala saker som att jag fått en katt (jag har aldrig haft, och kommer aldrig att ha KATT). Nu är nämnda tjej enastående söt och har jobbat som modell... det suger ju!

/F

Kommentarer
Postat av: R a.k.a. Plp

Har du hittat ett bortglömt lager med lattjo svampar nu på eftermiddagen eller vad fan är det fråga om?

2009-04-04 @ 18:46:56
Postat av: S

Mmmm... sticky...



Dags för Dancing Dingo snart eller?

2009-04-06 @ 13:40:19
Postat av: Tängy

Detta inlägg får ju min godnattsaga att verka fullständigt normal! Jag är mycket stolt. För övrigt är katter mycket bra husdjur!

2009-04-06 @ 20:15:06
URL: http://tanja.rolandsson.com
Postat av: sanna

Attans seb.. mne katter som är så trevliga, du kan få låna ET om diu vill o se:)

2009-04-13 @ 23:38:24
Postat av: Erik

Ah! Jag alskar nag jag blir inskriven i bloggar. For jag hoppas du inte har nagon annan Erik. Har du det F?



Sen vill jag se idolbilderna pa mig! Massor av idolbilder pa mig!



Hade nastan glomt bort storyn med den uppljugna katten. Good times, aven om jag inte var med pa den tiden...

2009-04-18 @ 18:05:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback