Sjutusen solar!

Tror ni att öl kan bli starkare om den får ligga i kylen riktigt länge? Jag misstänker att det är så!

I övrigt vill jag bara dela med mig av dagens vintips.

Det bästa och mest prisvärda vinet på systemet - Umbala - verkar ha utgått. Kanske beror det på att systemet upplevde kraftiga försäljningsminskningar på det övriga sortimentet när folk väl upptäckt Umbalas förträfflighet och beslutade sig för att ta bort det. När man väl druckit Umbala så blir alla andra viner helt obsoleta och känns onödigt dyra.

Idag finns istället ett annat vin på systemet som kniper förstaplatsen på listan för göttigaste och mest prisvärda viner. CANDIDATO!! Det står saker på spanska på boxen och då jag inte är så haj på just spanska intalar jag mig själv att det helt enkelt beskriver den raffinerade framställningsprocessen och de långa anorna av vinmakeriet bakom CANDIDATO! Det finns en engelsk liten text där det framgår att CANDIDATO är ett vin "to be taken very seriously" - den uppmaningen är god nog för mig!

Alltså - CANDIDATO - ett vin att ta på stort allvar och att dricka rikligt av utan att behöva belåna allt man äger och har!

Lapa i er av min oändliga visdom små barn =o) ...jag fakturerar sen!

F - over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback