Snålvarg

Nu har jag, hög på livet, läst alla våra blogginlägg!! Det är inte utan att man imponeras av allt festligt som händer i ens liv... eller i alla fall hur man kan få vardagliga händelser som lysrörsbyten att verka som en festlig händelse!

Helt yr av hybris blev jag inspirerad att återkoppla till tidigare inlägg om min sparsamma läggning, en läggning som gör sig påmind allt som oftast och på ett påtagligt sätt senast idag faktiskt!

Jag råkade titta lite på Gudfadern I - filmen alltså. Där ska Don Corleone "settle all the family business" på en dag, och det innebär ju som de flesta vet att folk flyttas ur hans väg. Det finns en del scener i den filmen som gör en mycket illa berörd, scener som när Carlo misshandlar sin fru eller scener som när Santino blir nermejad vid en vägtull.

Snålvargen F väljer dock att påpeka det mycket osmakliga i att man köpt en flygbiljett till Carlo, som man överräcker till honom trots att man är väl medveten om att han kommer strypas i bilen på väg till flygplatsen och att således INGEN ur familjen kommer uppta en plats på flygplanet. VARFÖR KÖPER MAN EN BILJETT? Man kan ju skita i att ge honom en biljett och döda honom i bilen ändå, ELLER bara döda honom innan resan till flygplatsen påbörjas!

Säga vad man vill om maffian, men de höll uppe BNP rätt väl trots alla svarta pengar!

/F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback